Google Trends to niezwykłe w swojej prostocie narzędzie. Nie robi nic innego ja pokazuje w raportach popularność fraz w wyszukiwarce. Trendy. To czego ludzie szukają zostaje zebrane, przeanalizowane i przedstawione w prostej formie wykresów. Skarbnica wiedzy dla SEO. Bo przecież dobrze jest wiedzieć, czego ludzie szukają…
Na poniższym wykresie magii nie będzie…
Wszyscy wiemy jaka jest sytuacja i jak się zmieniają wytyczne rządu w czasach pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19.

Zaskoczeniem więc nie jest, że ludzie szukali maseczek ochronnych. A gdy rząd zapowiedział wymóg obowiązkowego zakrywania twarzy – ilość wyszukiwań wystrzeliła.
Kliknij w link do powyższego raportu/wykresu, aby obejrzeć go w Google Trends.
Najpopularniejsze frazy
Trzeba pamiętać, że maseczka to nie zawsze ta sama maseczka. Wcześniej „maseczki na twarz” to w większości wyszukiwania kosmetyków i branża beauty. Trzeba pamiętać, aby odfiltrować to, co nie pasuje.
Po takim zabiegu otrzymujemy listę fraz, po których ludzie szukają w kontekście środków ochrony przed koronawirusem:
maseczki ochronne
maseczki antywirusowe
maseczki wielorazowe
maseczki jednorazowe
maseczki wielorazowe ochronne
maseczki koronawirus
bawełniane maseczki
maseczki ochronne na twarz
maski ochronne
maski antywirusowe
maski koronawirus
maski przeciwwirusowe
maski jednorazowe
maski wielorazowe
przyłbice
przyłbice ochronne
przyłbice antywirusowe
Kto potrafi dobrze wykorzystać te frazy w SEO on-site czy w kampaniach CPC jak Google Ads – ten zgarnie spory ruch potencjalnych klientów…